nosuti 2014.10.14. 21:36

magyaros

Tegnap mesélte Robert, hogy hétvégén átmentek a francia oldalra bevásárolni. Vettek sok dolgot, alapvető konyhai dolgokat, borokat, vizet stb. Noah a kisfiuk szokott ilyenkor segíteni, sokszor észrevétlenül betesz ezt-azt a kosárba. Otthon pakoltak ki a szatyrokból, mikor is előkerült egy fűszer, amit ő választott. Na milyen fűszer volt? Magyar őrölt paprika :) A felesége meg is jegyezte, hogy ez egy jel, hogy most már meg kell őket hívnom egy gulyásra.

Vasárnap megcsináltam életem első pogácsáját az új masinámmal. Mondjuk a gépnek sok köze nem volt hozzá, mert ezt még kézzel is össze tudtam volna keverni. Túrós pogácsa, a frissen beszerzett túróból, amit a Sputnik nevű orosz boltban vettem itt Genfben. Nagyon finom lett, akkor frissen melegen volt a tökély. Persze jó nagy adag, így bevittem az irodába. Mindenkinek úgy adtam elő, hogy tipikus magyar süti, egyétek. Robert járt jól mellettem, egész nap eheti. Elsőre furcsálta, hogy savanykás az íze. Mindenkinek ízlik, plusz még aki eddig nem tudta, az most megtudta, hogy magyar vagyok. Mondom, így reklámozom. Nem tudom mennyire az, de a túrós mivolta mindenesetre Európa ezen felén ismeretlen.

Van egy ausztrál nő, aki már vagy négyszer bemutatkozott. Mindig elfelejt engem, elég szórakozott nő (vagy ennyire felszínes, ami itt elég gyakori). Most ő is megkóstolta és meglepődött, hogy magyar vagyok :) Pedig emlékszem, egy másik beszélgetésünkre, amikor azt mondta, hogy Magyarország?, az egy nagyon hideg ország igaz? Aztán meglepődött, hogy Genf, és Svájc egy vonalban van velünk. Mondjuk sokan mondják ezt elsőre, hogy húúú ott hideg telek vannak nem? mintha szibéria lenne

Eddigi érdekes dolgokat hallottam, hogy kinek mi a benyomása rólunk. Persze a felét már el is felejtettem. 

Egyszer egy sörözéskor mondtak jókat rólunk (magyar nőkről) Robert és az indiai srác. Sandeep együtt dolgozott egy projekten sok magyarral, azaz, azt mondta, hogy volt 15 lány és egy srác. Robert volt felesége félig magyar, de járt Budapesten is fiatalon. Szóval szerintük szépe a magyar nők, annak ellenére mondták ezt, hogy nem tudták, hogy fél Magyarországon az a nézet járja, hogy a magyar nők a legszebbek a világon. Olyanokat mondtak, hogy csinosak, figyelnek a külsejükre és mindig sminkelnek. Meg, hogy nyugaton egy nő akkor nő, ha szép hosszú haja van, de a magyarokon azt vették észre, hogy a rövid haj a divatosabb és így is gyönyörűek. Ezeket ők mondták, nem én, szóval nem kell fennakadni, vagy vitatkozni.

Volt egy kis ideig nálunk egy francia fiú diákmunkán, egy svájci egyetemről. Egyszer azzal állt elő nekem, hogy nem tudja hol van Magyarország, mert ők nem tanultak földrajzot és történelemórán is csak a franciát vették. Elmeséltem a főnök csajnak, aki dél francia, hát ő teljesen kiakadt ezen. Mondta, hogy baromság és naná hogy tanultak Magyarországról, sőt többet tud róla, mint mondjuk Romániáról. Főképp 56 miatt tanultak rólunk. 

Megmondom őszintén, nem sok magyar dolog hiányzik. Akik ismernek, tudják, hogy sosem rajongtam a gulyásért, a pogácsáért vagy, hogy a paprikás krumpli egyenesen tiltólistás nálam. Otthon sem volt mindig a hűtőben túrórudi. A tejfölt szeretem, de eddig nem hiányzott. Sok dolgot lehet itt is kapni, pick szalámit láttam már reklámújságban, TV paprikát a Lidlben, vagy tejfölt, túrót az orosz boltban, Tokajit a Coopban. Láttam már fejes salátát, jófajta oldalast, vagy mostanában szemezgetek egy velőnek látszó hústermékkel. 

Hogy mégis mi hiányzik? a Társaság :) Elmenni egy kocsmába Pesten a barátokkal. Jókat vitatkozni a politikán. Meccset nézni a haverokkal, olyanokkal akik nem csak Puskást ismerik. Csak úgy sétálni a napsütésben a Duna-parton. Egyáltalán magyarul beszélgetni :) Sokszor elkap az érzés, hogy úgy mondanám a magamét magyarul, még ha nem is értik, de aztán hamar elmúlik. Mondjuk napi szinten megy a káromkodás, még sosem kérdezték meg, mit is mondok, amikor a szoftverekkel vitatkozok magamban. Vagy amikor kiszalad egy anyádpicsája...na olyankor mindig jókedvre derülök, mert rájövök, hogy itt nem kell disztingválnom legalább. Volt olyan magyar munkahely ahol szóltak emiatt. Itt még mindig azt hiszik, hogy egy rendes, jól nevelt, mosolygós kislány vagyok :)

 

 

 

...sokan jelezték, hogy nem lehet kommentelni. Nem tudom miért nem, megnéztem már százszor a beállításokat, minden nyitott, engedélyezett...

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zsonev.blog.hu/api/trackback/id/tr946793313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arita 2014.10.19. 21:57:08

hát de jót nevettem a szép magyar káromkodáson, rendes jólnevelt kislány :) Igen, káromkodni mindenképpen egyszerűbb külföldiként hazai nyelven.

nosuti 2014.10.20. 09:51:37

@arita: hát igen, ma reggel is az étteremben leejtettem a croissant és repült vele egy bassza meg is :))
süti beállítások módosítása